Te wyszukiwania łączą klientów z lokalnymi firmami, dostarczając im to, czego potrzebują i kiedy tego potrzebują. Z tego powodu wyszukiwanie głosowe to ogromna szansa dla Twojej marki. Niestety, bardzo niewiele firm z niej korzysta, co sprawia, że jest to jedno z największych nowych wyzwań w SEO. Jeśli chcesz wyprzedzić tę tendencję, poznaj pięć powodów, dla których Twoja firma powinna zoptymalizować się pod kątem wyszukiwania głosowego.
WYSZUKIWANIE GŁOSOWE ROŚNIE
Rozwój wyszukiwania głosowego stwarza nowe możliwości dla Twojej marki, aby znaleźć swoich odbiorców. Koncepcja, która była w dużej mierze niespotykana zaledwie dekadę temu, jest teraz potężnym narzędziem dla profesjonalistów SEO, aby rozszerzyć zasięg MŚP dalej niż kiedykolwiek wcześniej. I choć być może termin „wyszukiwanie głosowe” nie jest używany tak powszechnie poza światem marketingu cyfrowego, prawie każdy, kto ma dostęp do urządzenia z funkcją rozpoznawania głosu, w pewnym momencie korzystał z tej funkcji. W rzeczywistości szacuje się, że 40% użytkowników Internetu – jedna trzecia całej populacji – korzysta z wyszukiwania głosowego. To ogromna część populacji – wtrąca https://efectownia.pl/ – i ogromna liczba klientów, Twoja firma może być pominięty przez brak optymalizacji dla ich wyszukiwań.
ŁĄCZ SIĘ Z KLIENTAMI POSZUKUJĄCYMI LOKALNYCH USŁUG
Jest to mało znany fakt, ale ogromna większość wyszukiwań głosowych w rzeczywistości szuka wyników lokalnych. Mogą to być klienci poszukujący usług lokalnej kosmetyczki lub hydraulika, kwiatów z dostawą na następny dzień lub lokalnego sklepu z narzędziami i artykułami do majsterkowania. W rzeczywistości, najczęstszym lokalnym wyszukiwaniem głosowym tego typu są restauracje, ale konsumenci używają tych wyszukiwań „blisko mnie”, aby znaleźć szereg firm. Niezależnie od tego, czego szukają, jeśli szukają lokalnie, ważne jest, aby trafili na Ciebie, a nie na pobliskiego konkurenta.
WYSZUKIWANIA GŁOSOWE SĄ BARDZO INTENSYWNE
Kierowanie ruchu na Twoją stronę – i Twoją firmę – jest jednym z podstawowych celów optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Ale ten ruch jest bezwartościowy, jeśli nie pochodzi od klientów o wysokiej intensywności, którzy są poważnie zainteresowani Twoim produktem. Dlatego właśnie wyszukiwanie głosowe jest tak cennym źródłem ruchu, ponieważ użytkownicy poszukujący produktów i usług w ten sposób zazwyczaj chcą dokonać zakupu raczej wcześniej niż później.
Ogólną zasadą jest, że słowa kluczowe o długim ogonie (takie jak wyszukiwania, które zawierają frazy takie jak „lokalny”, „blisko mnie” lub „w pobliżu”) mają tendencję do wyszukiwania o wysokiej intensywności. Kierując się na wyszukiwania głosowe zawierające te terminy, nie tylko kierujesz się na wyszukiwania lokalne, ale także na klientów, którzy chcą dokonać zakupu raczej wcześniej niż później. Jak zapewnia https://efectownia.pl/, należy również pamiętać, że chociaż klienci korzystający z wyszukiwania głosowego mogą nie dokonać zakupu od razu, obecność w tych wynikach wyszukiwania ma kluczowe znaczenie dla świadomości marki, co stanowi kluczowy element doświadczenia klienta.
WYSZUKIWANIE GŁOSOWE SPRZEDAJE
Wyszukiwanie głosowe to nie tylko przyciąganie klientów do Twojej marki – to także zwiększanie sprzedaży. Badania wykazały, że ponad jedna czwarta posiadaczy inteligentnych głośników dokonała zakupu za pośrednictwem tego urządzenia. Co więcej, około 11,5% posiadaczy inteligentnych głośników – czyli mniej więcej jeden na dziewięciu – dokonuje zakupu za pośrednictwem wyszukiwania głosowego przynajmniej raz w miesiącu. Podczas gdy świadomość marki jest jedną z najcenniejszych korzyści płynących z SEO, a w szczególności z optymalizacji głosowej, prowadzenie sprzedaży jest oczywiście jej celem końcowym. Kiedy skutecznie zoptymalizujesz stronę pod kątem wyszukiwania głosowego, będziesz zwiększać zyski i tworzyć lojalność klientów.