Coraz więcej przedsiębiorstw i instytucji nie może sprawnie funkcjonować bez wdrożenia dobrego systemu CRM. Oprogramowanie pozwala na lepsze wykorzystanie informacji, automatyzację procesów, zarządzanie sprzedażą, marketingiem i serwisem klienta, a przede wszystkim – na zaoszczędzenie cennego czasu pracowników.
Z wdrożeniem systemu CRM nie warto zwlekać, ale należy je dobrze przemyśleć. Implementacja oprogramowania może nastąpić w oparciu o dwa modele:
- szybkie wdrożenie z wykorzystaniem gotowych komponentów;
- wdrożenie „szyte na miarę”, uwzględniające integrację oprogramowania i jego elastyczne dostosowanie do potrzeb organizacji.
Skupimy się na pierwszym modelu, czyli szybkim wdrożeniu, posługując się przykładem firmy Craftware, która oferuje implementację najpopularniejszego na świecie oprogramowania CRM – Platformy Salesforce. Szczegóły tej oferty można znaleźć pod adresem: https://craftware.pl/dla-biznesu/rozwiazania-dla-biznesu/szybkie-wdrozenia/
Ograniczony budżet
Na szybkie wdrożenie warto zdecydować się przede wszystkim w sytuacji, gdy budżet jest ograniczony. Dzięki temu modelowi narzędzie gotowe do użycia dostarczone jest w ciągu kilku tygodni. Prace projektowe odbywają się w oparciu o ściśle określony kosztorys, co pozwala uniknąć zbytniego obciążenia finansowego.
Oczekiwany szybki zwrot z inwestycji
Na szybkie wdrożenie decydują się także przedsiębiorstwa, które oczekują szybkiego zwrotu z inwestycji. Następuje on tym szybciej, im szybciej oprogramowanie będzie gotowe do działania. Na przykładzie Platformy Salesforce można stwierdzić, że szybkie wdrożenie przekłada się na średni zwrot z inwestycji, wynoszący 34%.
Mniejsze przedsiębiorstwa i instytucje
Z reguły na model szybkiego wdrożenia platformy CRM decydują się mniejsze podmioty. W ich przypadku projektowanie od zera dedykowanych narzędzi jest zazwyczaj zbędne, ponieważ platformy CRM, takie jak Salesforce, oferują im wystarczający komplet rozwiązań z tzw. pudełka. W razie potrzeby, w przyszłości można rozbudować system, korzystając z wielu rozszerzeń dostępnych na Salesforce AppExchange. Część z nich jest bezpłatna. Podczas wdrożenia platformy CRM nieocenione jest wsparcie doświadczonego partnera, który pomoże w dostosowaniu narzędzi do potrzeb biznesowych klienta.