Organizacja konkursów i loterii

Loterie i konkursy są skutecznym środkiem wykorzystywanym w kampaniach reklamowych wielu firm. Ich celem jest przede wszystkim zbudowanie silnej marki oraz jak najlepsza jej promocja. Wszystko to ma się opierać na wzroście sprzedaży, pozyskaniu nowych klientów i zbudowaniu silnych relacji z obecnymi. Organizacja konkursów i loterii, może wypromować daną markę na szeroką skalę, pod warunkiem, że ich strategia będzie odpowiednio przemyślana.

Jak dobrze przeprowadzić konkursy i loterie oraz co powinniśmy o nich wiedzieć, dowiemy się czytając ten artykuł.

Konkursy i loterie, kilka słów na ich temat

Konkursy i loterie zwiększają lojalność firmy. Pozwalają wejść uczestnikom w interakcję z organizatorem, utożsamić się w pewien sposób z marką firmy i pozostać jej wiernym klientem. Wnosi to niebywałą wartość zarówno dla konsumenta jak i firmy. Stwarza znakomitą symbiozę, która procentuje i przynosi zamierzone efekty. Czym zatem są wspomniane konkursy i loterie?

Loterie definiuje się jako gry losowe, w których uczestnicy nabywają losy, a o wygranej decyduje losowanie. Regulowane są prawnie przez ustawę o grach hazardowych z dnia 19 listopada 2009 r. Co to oznacza? Otóż, aby przeprowadzić loterię, powinno się uzyskać zezwolenie. W tym celu należy udać się do Izby Celnej, która nam je wyda. Następnie powinno wnieść się opłatę za wydanie zezwolenia w wysokości 10% od wartości puli nagród. Kolejnym krokiem, będzie powołanie komisji, w składzie której powinna się znajdować osoba posiadająca aktualne świadectwo kwalifikacji Ministerstwa Finansów. Akcja promocyjna jaką są loterie, powinna posiadać tego typu nadzór. Należy jeszcze dodać, że od nagrody jest również odprowadzany 10- procentowy podatek.

Konkursy z kolei są kampanią, która pozwala wyłonić najlepszych wykonawców danego przedsięwzięcia. Może to być najciekawsza praca plastyczna, poprawna odpowiedź na zadane pytanie, czy stworzenie czegoś kreatywnego na potrzeby konkursu. Następnie komisja według wcześniej ustalonych wytycznych wyłania zwycięzcę.

Konkursy nie podlegają żadnym obwarowaniom prawnym, a forma ich przeprowadzenia jest nieco luźniejsza. Nie potrzebujemy też specjalnego zezwolenia, aby je zorganizować. Niemniej jednak warto zapoznać się co na ich temat mówi Kodeks Cywilny. Wszelkie informacje są zawarte w art. 919, 920 i 921. Jeśli chodzi o konkursy, to warto też stworzyć sobie ich regulamin, który pozwoli uzyskać pewien porządek, ale nie jest to obowiązkowe.

Organizacja konkursów i organizacja loterii w oparciu o sprawdzoną firmę

Wiedząc już co nieco na temat konkursów i loterii, warto zastanowić się nad kwestią ich przeprowadzenia. Chcąc zrobić to dobrze, zrealizujmy w skuteczny sposób określony cel.

Organizację takiego przedsięwzięcia, najlepiej powierzyć jest sprawdzonej firmie z doświadczeniem i sukcesami na swoim koncie. Pozwoli to dotrzeć do właściwej grupy odbiorców, zaplanować czas trwania konkursu czy loterii, zadbać o strategię komunikacji, zasady uczestnictwa i katalog nagród. To także załatwienie wszystkich niezbędnych pozwoleń z Ministerstwa Finansów i zadbanie o kwestie podatkowo – prawne. Dużo tego? Może i tak, ale organizacja konkursów i organizacja loterii we współpracy ze sprawdzoną firmą uwolni nas od tych wszystkich formalności i zostawi tylko monitorowanie efektów działań prowadzonych przez wykfalifikowaną kadrę specjalistów. W tym przypadku nie sposób nie wspomnieć o liderze na rynku polskim w zakresie kompleksowej organizacji konkursów i loterii jakim jest Motivation Direct. Niezawodny, skuteczny i najlepszy w sowim fachu, o czym świadczą projekty dotychczas zrealizowane.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here