Skuteczna reklama w Internecie
Woman holding a megaphone icon and using a laptop

Ciężko nie zgodzić się z faktem, że żyjemy w czasach zdominowanych przez Internet. W jego kręgu toczy się życie towarzyskie, kulturalne i zawodowe, a obecność reklam jest zjawiskiem niezwykle powszechnym. Jednocześnie warto nadmienić, że samo umieszczenie reklamy w Internecie nie gwarantuje sukcesu. Istotne jest jej sprawne przedstawienie potencjalnym klientom przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi.

Marketing internetowy – o czym należy pamiętać?

Skuteczna reklama w Internecie gwarantuje dotarcie do odpowiedniej bazy klientów i przedstawienie im produktu w taki sposób, by jak największe grono, zdecydowało się na jego zakup. Jak się reklamować w sieci, by osiągnąć pożądany efekt i wypracować zadowalającą sprzedaż?

W pierwszej kolejności pamiętać należy o opracowaniu tzw. strategii marketingowej, która pomoże nam jasno określić grono odbiorców, skonstruować efektywne metody promocji i zbudować prawidłową komunikację między firmą a klientem.

Kiedy określimy już podstawowe elementy strategii, możemy podjąć działania związane z umieszczeniem reklamy w Internecie. Skuteczna reklama online opiera się na takich kanałach jak media społecznościowe, blogi firmowe czy reklama e-mailowa, przy czym założyć można, że to właśnie ostatnia z opcji daje możliwość tworzenia najbardziej dynamicznych i spersonalizowanych treści.

E-mail marketing – dlaczego warto na niego postawić?

E-mail marketing jest sposobem komunikacji wykorzystującym pocztę elektroniczną. W świecie Internetu jest to najstarsza forma porozumiewania się, gdyż liczy już przeszło 50 lat.

Nic dziwnego, że e-mail marketing jest kanałem komunikacyjnym cieszącym się tak dużą popularnością. Do istotnych zalet tego typu reklamy zaliczyć można:

  • niskie koszty – jedyną inwestycją jest tak naprawdę zakup systemu do wysyłki kampanii mailingowej (np. https://freshmail.pl/email-marketing/)
  • zasięg – mail pozwala na dotarcie do klientów na całym świecie
  • łatwość w budowaniu grupy docelowej – systemy służące do e-mail marketingu potrafią spersonalizować bazę klientów tak, by reklamowana treść docierała do dopasowanej grupy konsumentów
  • masowość – dzięki mass mailingowi, informacje o istotnych treściach, takich jak np. zmianach w regulaminie, aktualnych wyprzedażach czy nowościach, trafiają do wszystkich klientów w tym samym czasie

Mimo iż mail jest najstarszym kanałem komunikacyjnym w sieci, e-mail marketing uważany jest za jeden z najskuteczniejszych sposobów pozostawania w kontakcie z klientami i umożliwiają najwyższy zwrot inwestycji. Według przeprowadzonych przez Campaing Monitor analiz zwrot ten wynosi aż 4400%. Z kolei dostawca usług Kinsta przekonuje, że to właśnie e-marketing jest jednym z najbardziej niezawodnych kanałów dystrybucji treści reklamowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here